Maldives 05/16

התחלנו לחשוב על המלדיביים באזור מרץ, איך שחזרנו מסרי לנקה. אחרי שהפצירו בנו לנצל כל סופ”ש ארוך שקיים בלו”ז הלימודים כדי לטייל באסיה. זיהינו שלושה ימים על יום הנישואין השני שלנו – וזה הכריע את הכף :).

כמו שאתם מכירים, לא חסר איזכורים על האיים המלדיביים בסרטים, תמונות ופירסומים, ושמענו על לא מעט זוגות שנהנו שם בירח דבש.

באמת כמו בפרוספקטים..

למרות שזה יקר בצורה לא פרופוציונאלית, החלטנו לפצות את עצמנו בסופ”ש מפנק.

אחרי חפירות רבות באינטרנט, הזמנו לנו חדר על המים וקיווינו שיהיה מהמם כמו בתמונות. אגב, המלדייביים זה אוסף של טבעות איים, ובכל טבעת יש אינספור איים קטנטניים, וכל מלון שוכן על אי משל עצמו.

דור הגיע מהלימודים הבייתה כדי לקחת מזוודה ולנסוע לשדה. אחרי טיסה של 4 וחצי שעות מסינגפור הגענו ל-מאלה, שזה האי המרכזי במדליביים.

למעשה זוהי העיר היחידה שם, והשדה תעופה ממוקם על אי משל עצמו ממולה. חיכינו למונית-סירה למלון, ככה מתניידים שם. ממש יוצאים עם העגלה של המזוודות מהשדה תעופה עד למזח, ושם מחכות סירות במקום מוניות .

אחרי שיט של שעה בים טיפה גלי, הגענו למזח של המלון. תאכלס – מהמם !

המזח היה מואר בעששיות (איך שטופז אוהבת עששיות…), ולקחו אותנו בקולנועית לחדר – like a boss.

ירדנו במזח שמוביל לתוך המים ולבקתות משני הצדדים. החדר עצום, עם מרפסת לים, מדרגות שיורדות ישירות למים ולשונית וכמובן ג’קוזי – שגם הוא צופה לים. מהמרפסת יש תאורה חזקה למים, אשר נותנת להם בלילה גוון כחלחל ובעיקר גורמת למלא דגי לילה להגיע – דגים של מטר וחצי, לא המושטים של הכנרת :).

בבוקר נגלה לנו היופי של המקום – מים תכולים מבריקים, המים צלולים ממש, החול לבן מבריק ודגים מתחת לבקתה.

יצאנו לשיט בשקיעה, כשחבורת דולפינים מלווה את הסירה, וגם יצאנו לסיור שנורקל בשונית קצת יותר רחוקה מהחוף.

אחד הדברים האדירים היה המזג אוויר. פשוט לא היה לח ! בניגוד לסינגפור, איכשהו היה יבש ונעים. צחקנו על זה שבכל מקום יש חשק  עז לשים את הראש ולנמנם בחוץ ברוח החמימה והיבשה. בירות וקוקטיילים חופשים תורמים להרגשה.

באחד הבקרים החלטנו לשנקרל לפני ארוחת הבוקר (בעיקרון זה מה שעשינו כל הזמן – לשנקרל, ללכת לבריכה ולשתות משהו בבר). דור ירד במדרגות, דילג מעל הסרטן שנמנם על אחד השלבים והתחיל לשחות. הוא הבחין בדג גדול ומוזר מתחת למדרגות וחשב שמדובר באבנון (=הדג הזה שיש באילת שדומה לאבן), אבל אז הדג פתאום הזדקרו מהדג מלא קוצים אדומים. אז מסתבר שזה היה זהרון… (=הדג המגניב האחר שיש באילת, זה שממש ארסי). דור זרק קצת אבנים מסביבו עד שהחליט לזוז לו לאיטו ואיפשר לטופז לרדת למים.

דור בודק שהפעם אין זהרון. חדי העין יבחינו שטופז עשתה לק ברגליים בערב שלפני 🙂

לא מעט פעמים כשהלכנו מהבקתה על המזח לכיוון אי ראינו כרישי שונית קטנים מסתובבים, ואפילו פעם אחת ראינו סטינגריי לא קטן בכלל.

בלילה יוצאים אינספור סרטנים מהים אל החלקים המוארים של החוף. עשרות רבות של סרטנים רצים מצד לצד על החוף ברעשי רשרוש חלשים.

20160522_200619

היה ממש מגניב וכיף. דרך טובה לחגוג יום נישואין ללא ספק – הבנו שלא באמת נוכל להתעלות על זה בשנים הקרובות…